Koh samui - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Hans en Jolanda Schroer - WaarBenJij.nu Koh samui - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Hans en Jolanda Schroer - WaarBenJij.nu

Koh samui

Door: Hans Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Hans en Jolanda

03 Maart 2014 | Thailand, Krabi

Vanmorgen vroeg opgestaan 7.00 uur. Wij willen naar de grote Buda.Na het ontbijt gaan wij op pad met Tiny en jan Willem.
Wij lopen naar de grote weg voor vervoer. Er rijden hier pick-ups dat zijn taxi's die je vervoeren. Hardstikke gaaf om zo vervoerd te worden. Na 5 minuten wachten komt er een pick-up, prijs vragen en en afdingen, voor 300 bath mogen wij mee.
Bij de grote Buda aangekomen is het nog niet druk gelukkig.
Dit is de grootste Buda in Thailand heel imposant. Er lopen veel monnikken rond, je kunt voor een monnik zitten en een offer brengen.(wel tegen betaling natuurlijk).Na wat rondgewandeld te hebben zijn wij weer op pad gegaan voor vervoer, weer in een pick-up, maar nu voor 250 bath. dat afdingen is hier geweldig. Weer terug in ons huisjes weer lekker naar het strand.
Om 14.00 uur gaan wij eten bij Olivio een Italiaans restaurants ,
Aan zee met een uitzicht niet te omschrijven zo mooi.
Het is happy hour dus 2 cocktail 's voor de prijs van 1. ( wij blijven Nederlanders natuurlijk).Heerlijk gegeten en gedronken.
Hier komen wij beslist nog terug.
Daarna op het strand een dutje gedaan, alcohol midden op de dag daar wordt je slaperig van.Na het diner hebben wij een houtsnij fabriekje bezocht, wat een handwerk wordt hier nog gedaan.
B.v. Buda Olifanten,hagedissen open houtsnijwerk aan de wand.
Een olifant was wel 1 kubieke meter, te groot om in je koffer mee te nemen .