Krabi - Reisverslag uit Bangkok, Indonesië van Hans en Jolanda Schroer - WaarBenJij.nu Krabi - Reisverslag uit Bangkok, Indonesië van Hans en Jolanda Schroer - WaarBenJij.nu

Krabi

Door: Hans Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Hans en Jolanda

26 Februari 2014 | Indonesië, Bangkok

Om 7.00 uur opgestaan, wij gaan vandaag naar Krabi met de bus.
Onderweg hebben wij nog een uitstapje. wij gaan met de boot naar het natuurpark Phang Nga,dit park ligt in zee.
Je kunt er geen alcohol houdende dranken kopen want het is een islamitisch dorp.Alle huisjes staan op palen in zee gebouwd.
Er is een basisschool daarna moeten de kinderen naar het vaste land. Wij hebben hier geluncht, (alle eten hier in Thailand is heerlijk), daarna een rondleiding over het vissersdorp.
De tsunami heeft niet flink huisgehouden, de reststanden zijn nog zichtbaar. Er staan nog vele oude hutjes, zo zou je nooit willen wonen, wat hebben wij het goed als je dit ziet.Er is ook een begraafplaats op het vissersdorp, je weet niet wat je ziet mensonterend het is een vuilnisbelt . Het is zo klein dat de mensen op elkaar gestapeld begraven worden.daarna vaarden wij weer verder en kwamen langs het eiland ko phing kan en het nubirige ko Tapu waar de film van James Bond The man with the golden gun werd opgenomen (1974).Wij vaarden ook onder rotsen door zeer indrukwekkend allemaal. Veel mangroven en kristalheldere lagunes gezien.
Om 16.30 arriveren wij in Krabi waar wij 3 nachten in hotel Small Krabi verblijven.